سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :38
کل بازدید :121712
تعداد کل یاداشته ها : 64
103/2/11
10:3 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
دست به قلم[75]
عجب ان نیست که من خرقه می آلود کنم عجب آن است که تو باشی و دلم آلوده شود

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

به مناسبت سالگرد شهادت سید اهل قلم  شهیدسید مرتضی آوینی

قسمت هایی از کتاب فتح خون آسید مرتضی آوینی

((الرحیل! الرحیل!

اکنون بنگر حیرت میان عقل و عشق را !

اکنون بنگر حیرت عقل را و جرات عشق را ! بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند ... راحلان طریق عشق می دانند که ماندن نیز در رفتن است . جاودانه ماندن در کنار رفیق اعلی ، و این اوست که ما را کشکشانه به خویش می خواند.))

(( عقل می گوید بمان عشق می گوید برو ؛ و این هردو ، عقل و عشق را ، خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان این دو معنا شود، اگر چه عقل نیز اگر پیوند خود را با چشمه خورشید نبرد ، ععشق را در راهی که می رود ، تصدیق خواهد کرد ؛ آنجا دیگر میان عقل و عشق فاصله ای نیست))

((... وبدان که سینه تو نیز آسمانی لا یتناهی است با قلبی که در آن ، چشمه خورشید می جوشد و گوش کن که چه خوش ترنمی دارد در تپیدن : حسین ، حسین ، حسین. نمی تپد حسین حسین می کند.))

(( و تو ای آنکه در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایر تقدیر الهی بوده ای و اکنون ، در دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره زمین نهاده ای ، نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت ویکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی...))

(( یاران! شتاب کنید ،که قافله در راه است. می گوین که گنهکاران را راه نمی پذیرند ؟ آری ، گنهکاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند.))

 بسیجی هنرمند شهید سید مرتضی آوینی از اندیشمندان و هنرمندان دینی است . او نویسنده ای توانا بود که به هنر متعهد می اندیشید، نظام غرب را به صورت ریشه ای نقد و بررسی می کرد و از منتقدان جدی روشنفکری در ایران بود . این شهید بزرگوار ، فعالیت تلویزیونی خود را از سال 58 در جهاد سازندگی آغاز کرد . بعدها در طول جنگ تحمیلی مجموعه «روایت فتح» را که خلقتی زیبا از هنر بیاد ماندنی رزمندگان اسلام بود ، به یادگار گذاشت. شهید آوینی از سال 1367 سر دبیر مجله «سوره» بود. کتابهای آیینه جادو ، آغازی بر یک پایان ، فتح خون و مقالات متعدد از آثار قلمی اوست . وی سر انجام در مسیر شهادت ، در حالیکه برای ساخت مجموعه جدیدی از روایت فتح به یکی از مناطق جنگی رفته بود ، در حین بررسی منطقه به همراه یکی از همراهانش ( شهید محمد سعید یزدان پرست ) با مین برخورد کرده به شهادت رسید .